Julafton

Nu är det julaftons kväll och jag är helnöjd med dagen. Det har varit riktig trevligt, mätt som bara den är jag, men det är ju som det ska. Julklappar jag fått bl. a: Buffy kalender 2008, Veronica Mars s3 på dvd, tre böcker, pengar, pyjamas, raggsockar, smink, manuell matberedare (min mamma har varit på tupperware-party...), vantar, halsband, bok med Elvis Presleys favoritrecept (!), Triops (en helt sjuk present jag fick av min kusin, det är några djur som finns kvar från dinosaurietiden som om man lägger äggen i vatten så kläcks de, små saker med tre ögon är det - jag tänker INTE lägga det i vatten!). Jag är nöjd med julklapparna men faktum är att det var kul att ge bort klappar också.

Men det roligaste var nog att mamma låtit föra över gamla super 8 filmer på dvd i julklapp. Det var nästan bara  filmer från min systers barndom och så några minuter på mig som liten. De tröttnade visst på att filma väl framme vid andra barnet. Det var otroligt kul att se hur vi rörde oss som små, det är sådant man inte ser på bilder.  Och så unga, snygga och smala alla var, mamma var verkligen jättesöt. Nu ikväll så var jag tvungen att titta på fotoalbumen från mig och min syster som bebisar också, jag blev så sugen på att se alltihop igen. Det var någon bild som jag såg supersöt ut i, iklädd en fin klänning där mamma berättade att jag haft värsta utbrottet efteråt. Det såg så fredligt och sött ut på bilden men jag hade rätt hemska vredesutbrott som liten.
 
Nu är det julaftonskväll och jag är ensam kvar, mamma har gått och lagt sig för att hon ska gå i julottan klockan halv sju imorn bitti. och min syster har följt med min pappa hem. Så nu sitter jag här ensam och vet inte riktigt vad jag ska hitta på, så det blev internet trots att jag inte tänkt det idag. Det är alltid liten av en tomhet efter julafton, är det redan slut liksom. Men vi har firande kvar, jag gillar det att vi alltid firar jul i dagarna tre. Imorgon är det kalkonmiddag, då kommer bebis på besök också. Och på annandagen ska vi till mormor och träffas hela släkten. Det blir nog sista gången som vi samlas så här i och med att mormor är sjuk så det känns lite speciellt. 

Nu ska jag inte skriva mer för det här blev rätt långt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0