Kändistv

Jag gillar egentligen inte när man kallar tv:n för dumburken för det görs så mycket bra program men ibland är det så jag känner att jag fördummar mig själv. Alla dessa kändisprogram är faktiskt rätt hjärndöda produktioner. Nu för en stund sen satt jag och såg ett MTV-pogram där "modeexperter" diskuterade stjärnors klädval på olika VMA-galor. Det värsta är att jag tror att jag sett programmet förut.... Varför tittar jag så mycket på MTV egentligen? Jag vet inte, men jag fastnar lätt vid det och så kan jag inte komma loss.

När jag bodde i Belgrad tittade jag jämt på VH1 och de hade varje kväll olika kändisdokumentärer. Vissa av dem var rätt väldgjorda och intressanta (t ex musikdokumentärer), andra totalt ytligt skräp som fabolous life of.  Jag kommer ihåg att de någon dag hade ett mastodontprogram där de räknade upp 100 most outrageous celebrity moments. Programmet gick hela dagen och jag kunde inte sluta titta trots att det kändes som att det  förlamade och fördummade mig. Därmed inte sagt att hela programmet är skit, det var en del komiker som satt och gjorde sig lustiga över en del kändisars bekostnad och sånt är ju alltid roligt. Det var mest det att det aldrig tog slut och att jag personligen har så svårt att slita mig från tv:n när det är kändisar med. Det är rätt störande faktiskt och jag förstår inte varför det är så. Jag borde läsa böcker istället men det finner jag aldrig någon ro till. Jag läser nog mest när jag inte har tillgång till dator eller tv. Både internet och tv kan vara så otroligt distraherande. 

Om det är någon som undrar vad som VH1 ansåg var mest outrageous så var det när Britney gifte sig med sin barndomskompis  Jason Alexander i Las Vegas. Skulle programmet göras om idag skulle väl andra Britneyskandaler toppa listan, antar jag. En liten rolig grej med Jason Alexander är att han har samma namn som han som spelar George i Seinfeld. Min kompis berättade att hon först trodde att det var han som Britney hade gift sig med. Haha, det hade varit en ännu större skandal.

På tal om Britney så är verkligen hennes senaste skiva bra, jag har lyssnat förvånansvärt mycket på den. Synd att hon inte är i form för att kunna leverera materialet live också. För att knyta ihop säcken så var hennes VMA-framtrådande i år plågsamt dåligt och ofokuserat. Nej men varför skriver jag så mycket om Britney för? Det fanns en tid då jag sprang på filmvisningar på cinemateket och låtsades att jag förstod varför Tarkovskij var ett filmiskt geni (i ärlighetens namn var Stalker min värsta filmupplevelse någonsin). Jag hade i alla fall ambitioner då, nu orkar jag bara läsa nöjessidorna i tidningen och oroar mig för hur det ska gå för Britney samtidigt som det är en massa skit som pågår runtom i världen som jag inte orkar ta in.    

Kommentarer
Postat av: AKS

Bwah! Jag fastnade också i det där celebrity moments en gång. Jag tror det gick på Kanal 5. Fullständigt idiotiskt, men jag kunde inte sluta titta och spelade till och med in sista halvtimmen då jag var tvungen att göra annat. Sanslöst.

2007-12-30 @ 19:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0