Mellandagarnas tv

Borde inte kanalerna satsa på bra filmer och liknande nu när många är lediga? Efter en snabb titt på tablåerna och jag kan konstatera att det mest intressanta är På spåret i ettan i kväll. Inget fel med det programmet, jag gillar frågesport och Ingvar Oldsberg är en bra programledare, men formatet är typ 20 år gammalt. Borde inte kanalerna i Sverige och i andra länder kunna komma på nya format och idéer. istället är det samma gamla vanliga som är det ständiga receptet. Nu floppar oftast realityserierna och publiken suktar efter välgjorda tv-serier som de som finns i USA. Men det som görs i Sverige är så uppenbart lågbudget och det är sällan det blir riktigt bra. Jag tittade lite på August som skulle vara SVT:s stora juldrama om August Strindberg. Premisserna att det skulle bli bra var stora om man såg till skådespelare och manus, men jag tyckte fotot var så extremt tv-mässigt att det knappt gick att titta på. Dessutom har jag lite svårt för det överdrivet teatraliska spelet. Det kändes mer som filmad tv-teater än ett episkt filmdrama. i GP var kritiken lyrisk och recensenten hyllade även fotot, förstår inte riktigt hur han tänkte där.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0