Mina favoritserier på tv.

Var ska jag börja? Fram tills för några månader sen var Veronica Mars helt klart högst på toppen. Men efter att ha sett sju säsonger av Buffy så är inte frågan om den kom före. Men den är mer spretig, jag började inte älska den förrän i säsong fyra (trots Riley) och i säsong 5 var jag helt besatt. Det är helt enkelt världens bästa tv-säsong (trots Riley men han försvinner ju sen)! Säsong 6 gjorde mig dock tveksam igen, är det bra eller helt kass. Det är frågan. Spike är bäst så klart. Jag har en plansch av honom på väggen, jeez jag är verkligen en nörd.  Och jag läser just nu en bok som heter Seven seasons of Buffy. Andra bra serier är: Dexter, Wonderfalls, Pushing daisies, Dead like me, Firefly, Angel, Six feet under, House m fl.

Det är inget fel att titta mycket på tv, tycker jag. Det görs ju så mycket bra tv nuförtiden. Bättre än alla halvkassa filmer som dominerar biorepertoaren. Möjligtvis att jag tittar lite för mycket på tv, men alltså jag gillar ju det. Jag berättade för en kompis att jag kanske i snitt tittar på tv sex timmar om dagen och hon häpnade över detta. Möjligtvis att jag överdrev lite, idag har jag bara sett ca tre timmar på tv (två avsnitt av Firefly som jag redan sett så klart och två Ugly Betty-avsnitt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0