Tredjedag jul

Jag börjar verkligen tröttna på strejken nu. Jag följer visserligen inte många serier i USA-takt men det känns verkligen trist att man inte vet hur det blir med den här säsongens tv-serier. Och Pushing daisies ser jag ju på, den har fått kontrakt på en hel säsong (9 avsnitt är visade) men frågan är vad som händer med det om strejken fortsätter. Nu är det snart nyår och som jag fattat det ser det mörkt ut om konflikten inte löses innan årsskiftet. Ja, ja -  det är en världslig sak som min mamma skulle ha sagt.
 
Nyår ja, jag vet inte hur jag ska fira det än men nåt ska det väl bli. Jag gillar inte riktigt hajpen kring högtiden så egentligen spelar det ingen större roll vad det blir. Hmm, jag vet inte vad jag ska skriva mer. Jag är rätt uttråkad, allt känns tråkigt så det är därför jag skriver här (hade inget bättre för mig). Men det är kanske bra om man har nåt att säga också. Jag är väldigt mycket en sådan person, som pratar på utan att egentligen ha något viktigt att säga. Men det är så tråkigt med tystnad, tycker jag. 

Nackdelen med att vara ledig och inte ha så mycket att göra är att det blir så mycket tid till självreflektion. Jag är så trött på att grubbla över min livssituation, det händer inte så mycket med den. Det är kanske därför jag inte gillar nyår så mycket för då kan man liksom sammanfatta året och oftast känns det som att det har gått ett år utan att så mycket intressant har hänt. Men även om det låter klyschigt så här i dessa nyårstider så tror jag faktiskt att 2008 kommer att bli ett lite mer spännande år. Det kommer i alla fall bli förändringar i och med att jag antagligen flyttar till Belgrad i februari. Förhoppningsvis kommer jag in på någon bra journalistutbildning till hösten också. Vad gjorde jag egentligen 2007? Jobbade som bambatant, brevbärare och läste historia, ingen av de grejerna var så där jättespännande.
 
Imorgon ska jag sätta klockan på 9.00 så att jag inte sover för länge, imorse vaknade jag av brevbäraren. Jag ska gå på mellandagsrean och sätta sprätt på julklappspengarna.  Just nu satte jag upp min nya Buffykalender. Den är jättefin även om de alla har sjukt fula kläder på sig. Jag trodde aldrig jag skulle bli en sådan som köpte en massa merchandise men jag vill bara ha mer och mer.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0