Trött

Det finns kanske intressantare saker att skriva om än att jag är trött. Men det är verkligen så det är. Jag vaknade med huvudvärk i morse och det har inte direkt blivit bättre under dagen. Sedan har jag hjälpt till att städa hemma hos min pappa och jag är så trött just nu. Det här är första gången under dagen som jag haft tid att gå ut på datorn. Jag har inte ens tittat på tv idag (!), hemska tanke. Nä, men jag klarar mig faktiskt en dag utan tv. Jag borde ta och läsa lite mer, förutom kurslitteratur (som jag aldrig läser). Jag håller på med Martha av Doris lessing men jag har inte direkt kommit in i den än. Men jag har bestämt mig för att åtminstone läsa en skönlitterär bok över jul och det får bli den. Då att jag har läst en nobelpristagare i alla fall. Hon skriver rätt lättläst så det ska väl inte direkt vara några problem.  Ivo Andric skulle jag kunna tänka mig att läsa också, Bron över Drina har jag börjat på vid nåt tillfälle men inte läst ut. Gud, jag vet inte hur många böcker jag börjat på men aldrig läst färdigt. Jag har svårare och svårare för att komma in i böcker än jag hade när jag var liten. Jag har inte tålamod att vänta tills det ska bli så där bra som alla pratar om. Jag måste försöka få lite bättre tålamod, jag har problem med filmer också. Det tar alldeles för lång tid innan en film blir intressant (oftast).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0