Veronica Mars dvd

Jag fick s3 i julkapp och jag började titta på den igår. Jag började på extramaterialet direkt för det andra hade jag sett tidigare. Det var betydligt bättre extramaterial än på s1 men jämfört med många andra dvd-boxar var det ändå lite snålt. Jag hade velat ha kommentarsspår till utvalda avsnitt m.m, dock helt klart en förbättring.

Det var första gången som jag såg presentationen av den fjärde säsong som aldrig blev av  (snyft) och jag vet inte riktigt om jag gillade FBI-idén. När jag först hörde talas om det lät det bra men jag hade hundra gånger hellre sett en fjärde säsong på college. Det kändes inte riktigt som VM där i FBI miljöer i L.A. Neptune, Mars investigations och alla andra karaktärer är en stor del av seriens storhet. Och att döma av presentationen (som naturligtvis inte kan anses representativ för hur en Veronica Mars FBI-version hade kunnat bli i slutändan.) så kändes det mer som vilken serie som helst snarare än världens bästa serie som ändå VM är för mig. 

Det var lite konstigt att höra Rob Thomas (VM:s skapare) prata om de delar i s3, som jag inte tyckte fungerade, som han verkade tycka var hur bra som helst. Till exempel det avsnittet med den forna barnsoldaten från Uganda som jag tyckte blev väl sentimentalt och som inte passade den typ av serie som VM är, verkade han tycka var otroligt känslosamt (det är väl lite det som är grejen, VM är inte riktigt en känslosam serie- det är en deckarserie i neo-noir stil). 

S3 är ändå bättre än sitt rykte ( som är negativt från en del håll) och det ska bli kul att ha s3-maraton i dagarna. Synd att jag har en massa annat att fixa också. Men det tänker vi inte på nu.   

Kommentarer
Postat av: Maja

Ska bara testa om det går bra att kommentera.

2008-01-02 @ 19:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0