Billie Piper


Jag har alltid varit en person som väldigt lätt blir fascinerad av kända personer, särskilt när de inte beter sig som jag föreställer mig att de ska göra. Idag fick jag reda på att Billie Piper som jag var van vid att se som söta och snälla Rose i tv-serien Doctor Who hade en popstjärnekarrriär på 90-talet. När jag söker på you tube visade det sig att jag faktiskt hört den här låten. Trots att hon bara är 25 år är hon redan inne på sitt andra äktenskap. Hon gifte sig första gången som 18-åring med en 16 år äldre man i Las Vegas och föräldrarna fick tydligen reda på det via radion (enligt imdb). Men tydligen var de tillsammans ända till förra året så det var väl ingen fyllegrej då.

Nu är hon aktuell i en tv-serie om en lyxhora som snart kommer på kanal5. Jag har precis tittat på en intervju med henne hos Parkinson där hon pratade en del om det. Av någon anledning blev jag lite chockad av att höra om hennes förflutna för jag trodde bara att hon var okänd engelsk skådis. Det är hon ju typ också men jag blev helt enkelt förvånad över att det var hon som gjorde den där låten som jag postat ovan. Är det någon här som kommer ihåg den?

Kommentarer
Postat av: Li

Hehe, jag kommer ihåg den här låten och artisten jättetydligt, hon måste ha gjort starkt intryck på mig:)

2008-04-06 @ 11:11:19
Postat av: Suky Tawdry

Billie Piper - because we want to, något av en högstadieklassiker, nästan i nivå med solid harmony - i´ll be there eller cleopatra - cleopatras theme.
Those were the days!

2008-04-06 @ 12:26:41
Postat av: Maja

Haha, visst var det! Solid harmony kommer inte jag ihåg dock, måste kolla upp det.

2008-04-06 @ 12:43:58
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: anna

åh hon minns jag! men jag gillade henne aldrig:P

2008-04-06 @ 14:36:01
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0