Ej tillräckligt med pengar

Jag precis ägnat två timmar åt ingenting. Okej, så illa var det kanske inte. Jag skulle åka in till centralstationen för att köpa biljetter till Zagreb/Kroatien som jag förmodligen åker till på fredag. Först så fick jag vänta i 20 minuter på spårvagnen och när jag väl kom dit visade det sig att jag inte hade tillräckligt med pengar med mig (hade lämnat kortet hemma). Så det var bara att vända hem igen, men eftersom jag är så snål ville jag inte slösa bort mina spårvagnskuponger så jag bestämde mig för att gå hem. Det tog nästan en timme och nu måste jag dit igen för att faktiskt köpa biljetten. Det känns så onödigt liksom, om jag bara hade tagit med mig tillräckligt med pengar. hade jag sluppit att ta mig dit igen (det kan ta lång tid att ta sig fram i den här stan trots att det inte är så långa avstånd för det är typ alltid trafikkaos). Men jag ska inte klaga, det var väl bra att jag  fick mig en promenad. Egentligen är det fånigt att jag är så snål, en kupong kostar inte många kronor och ändå vill jag inte betala det i onödan. Men det är tack vare min sparsamhet som jag klarar mig ekonomiskt.

Kommentarer
Postat av: anna

men man blir sådär snål. och även om det inte är mkt pengar så blir det ju det om man alltid ska betala.

jag tycker alltid dte e kul att titta på dina bilder och se hur du har det där borta :)

2008-04-09 @ 13:53:27
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: anna

svar: aha okej =/ men det är alltid nån som är missnöjd. jag hoppas det funkar bra iaf. är ju bunden i 12 månader...

2008-04-09 @ 15:05:11
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0