Fin dag

Jag har precis kommit hem efter flera timmar på stan. Efter en liten kort men häftig åskskur var det hur fint väder som helst. Jag satt i parken (i solen!) och åt hamburgare, men inte någon McDonaldsskit utan den lokala varianten. Jag har nog inte skrivit så mycket om matkulturen här men de har verkligen hur gott grillat kött som helst i det här landet. Här kommer lite foton från idag.image82
Det är Belgraddagar just nu, vilket innebär en del kulturhändelser och konserter. Här en bild på en stråkkvartett som spelade vackert i en park idag. Andra saker jag sett under Belgraddagarna: kroppsmålade nakna människor (så när som på stringtrosor eller stringkalsonger) som sprang runt på stan (!). Detta fick mig osökt att tänka på en sak en gammal klasskompis berättade i gymnasiet. Hon hade varit på möhippa där en naken modell kom (typ som en strippa) och så fick de kroppsmåla honom med fingerfärger. Efter att det var färdigt så skulle han duscha av sig färgen hos dem och min klasskompis ombads hjälpa till. Det visade sig att färgen var svår att få bort och hon fick stå och skrubba honom i arslet för att få bort allt. Jag menar, ugh - tänk vilken bisarr situation! " Här står jag och skrubbar arslet på en helt främmande människa som vi precis har kroppsmålat".
image83
Det var maraton idag fast det var innan jag vaknade. Lite häftigt att kunna gå på de gator som vanligtvis är hårt trafikerade.

Edit: Det här inlägget skrev jag för flera timmar sen men mitt internet har krånglat så jag kunde inte publicera det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0