Kaffedarr

Suck, jag skulle aldrig druckit kaffe idag, jag fick den berömda kaffedarren igen. Har varit helt skakig i flera timmar. åh, jag hatar det.

De jag var hos på middag berättade att det kommer bli en gay-parad (liknande pride i stockholm) i samband med ESC i maj i Belgrad. De undrade om det varit på nyheterna i Sverige. Jag svarade att det kommer bara på nyheterna i Sverige om det händer nåt bråk i samband med paraden. Mina vänner trodde att det kommer bli det. Hmm, hoppas de har fel men folk är rätt homofobiska i det här landet, tyvärr. Jag försökte förklara hur det i är i Sverige och hur homosexuella har rätt att ingå partnerskap (snart förmodligen kunna gifta sig i kyrkan) och adoptera barn. Det fnös de åt och sa att det aldrig kommer bli så i Serbien. Den som lever får se, jag blir trött på deras fördomar men samtidigt är det väl inte mycket jag kan göra åt det annat än att ge mina synpunkter. De har ju växt upp i ett helt annat samhälle än Sverige som trots allt är himla tolerant (även om det så klart finns de som inte är det...).

Kommentarer
Postat av: anna

jodå jag har alltid titta på ub, kommenterade det alltid förrut. men har missat de sista avsnitten. eller ja inte orkat kommentera dem iaf :P

2008-04-29 @ 19:51:50
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0