Orm

Jag såg en orm på stan i dag. En ORM! Inte ute i det fria utan det var en tjej som erbjöd folk att få hålla i den för en liten kostnad. Jag behöver väl inte skriva att jag inte var en av dem. Usch, jag hatar ormar, äckligare djur får man väl leta efter. Jag ryser fortfarande. Jag cyklade på en huggorm på landet en gång. Det gick fort så inget hängde men jävlar vad uppskakad jag var efter det. Jag mår dåligt bara jag tänker på det. huggormar är ju farliga. Vad glad jag är att jag bor i Sverige och inte i Australien. Nu befinner jag mig visserligen i Serbien men jag har aldrig sett någon vild orm här under alla år. Tack och lov.

Jag borde inte klaga på värmen (sol och 25 grader i dag) men värmen gör att mina fötter sväller (hur man nu säger, alltså de svullnar upp) så att jag får skoskav trots att skorna inte är nya. Jag har alltid mikrotejp i väskan men det hjälper inte för det åker av efter två sekunde typ. Jag ska väl inte behöva använda strumpor när det är så här varmt, eller?

Imorgon ska jag klippa mig. Min 'kompis' (jag vet inte riktigt om vi är kompisar än, snarare bekanta) ska följa med för det är hennes frisör och jag vet inte var salongen ligger. Jag hoppas verkligen frisören är bra för 'kompisens' frisyr var inte så där jättesnygg, noterade jag idag. Äsch, jag får väl chansa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0