Otrevlig frisör

Nu har jag varit och klipp mig, är dessvärre inte särskilt nöjd så jag tänker inte publicera några bilder. Faktum är att jag inte gillade frisören alls, hon var inte trevlig. Det började med att hon försökte få mig att klippa mig annorlunda. Det är helt okej att hon säger vad hon tycker men hon sa det på ett tyket sätt, som om att jag hade en väldigt tråkig och ful frisyr i nuläget och att om jag bara lyssnade på henne skulle det bli snyggt. Jag var dock inte så imponerad av hennes idéer och jag störde mig på att hon inte fick mig att känna mig bekväm som kund. Det är sånt frisörer ska vara bra på! Sedan så pratade vi om språk och hon framhöll hur otroligt komplicerat serbiska är som språk. Jag försökte säga att alla språk har komplicerade delar, bara för att svenskan knappt har några kasus längre betyder det inte att det är ett enkelt (läs fattigt) språk. Men det ville hon inte lyssna på och så hade hon mage att klaga på min serbiska. Som om jag inte redan vore medveten om att jag ständigt gör grammatiska fel. Hon fick mig verkligen att känna mig värdelös på serbiska och jag orkade inte säga hur jag ville ha frisyren vilket ledde till att jag nu ser skitful ut i håret. Suck, jag borde inte ta åt mig egentligen. Men jag är känslig och hatar att känna mig förolämpad. Hon kritiserade mig för nåt jag inte kan hjälpa, jag pratar ju som jag gör. Men ändå, jag önskar också att jag kunde prata helt perfekt serbiska.

Kommentarer
Postat av: anna

vilken tyken människa. jag har en frisörfobi och hatar verkligen att gå dit, vilket är för att jag hade en sån där frisör när jag var liten som bara klippte som hon ville att jag skulle ha det. usch hatar sånt. blev det jätteilla? =/

2008-04-21 @ 22:44:06
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: anna

svar: ja det blir ju alltid annorlunda när man väl får styla det själv och så. jag hoppas det känns bättre snart!

2008-04-22 @ 07:08:37
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

Nämen fy vilken mardröm. :( Man borde inte få vara frisör om man inte lyssnar på kunden. Och verkligen inte om man dessutom förolämpar kunden. usch. :( Hoppas det känns bättre idag. Och det vore kul att se det ändå. Men jag förstår att man inte vill visa upp sig på nätet om man inte känner sig nöjd.

2008-04-22 @ 10:19:04
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Li

Hej!
Vad hemskt det verkade hos frisören. Tacka vet jag Fatima, jag var där förra veckan och jag är jättenöjd. Jag ska skicka dig några fina bilder som du kan lägga upp i stället.Kram kram!

2008-04-22 @ 12:38:30
Postat av: Maja

Hej Li! Gör det!, det skulle vara kul att se hur du ser ut nu. Jo, jag saknar Fatima faktiskt. Hon får mig alltid att känna mig ompysslad när jag klipper
mig hos henne.

2008-04-22 @ 16:47:44
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0