Överraskning!

Jag vet inte hur jag ska skriva det här riktigt. Jag känner mig lite skyldig som inte har berättat något tidigare. Jo, jag åker till Sverige imorgon! Surprise! Fast bara i en vecka, jag åker tillbaka till Belgrad sen. Jag har lite ärenden i Sverige som jag måste ta hand om. Eller rättare sagt ska jag faktiskt göra lite ansökningsprov till journalistutbildningar som jag söker till hösten. Jag har inte berättat något om det för att jag inte ville göra en stor grej av det. Jag är väldigt osäker på om jag kommer komma in eller inte så då ville jag först inte ens berätta att jag söker, så att jag inte behöver meddela att jag inte kommer inte. Om det nu blir så vill säga. Men sen kändes det jättefel att inget säga, som om jag ljuger typ och det vill jag inte. Jag har bara inte lust att skriva så mycket om det i nuläget när jag inte vet hur det kommer gå. Därför kommer jag inte precisera närmare vilka skolor jag söker och så. Jag är väldigt nervös och det är helt klart det här som mina tankar kretsat kring de senaste veckorna. Kanske därför jag har haft så svårt att hitta ämnen att blogga om. Jag försöker tänka att det inte är hela världen om jag inte kommer in, men samtidigt har jag svårt att tro på det. Men kommer jag inte in får jag väl hitta på nåt annat att göra i höst. Hoppas att ni förstår varför jag inget sa, det var bara jag som var feg och inte vågade erkänna mina ambitioner utifall att jag kommer misslyckas. Men nu när jag faktiskt ska åka till Sverige så måste jag ju helt enkelt berätta det. Jag ska åka buss genom Europa, det kommer ta ca 36 timmar att komma hem. Eftersom jag redan åkt fram och tillbaka til Sverige en gång under den här terminen ville jag spara lite pengar och buss blir billigare. Bussen går klockan 7 på morgonen i mrgon bitti. Härligt!

Jag har en del att fixa inför resan så jag kommer nog inte vara särskilt tillgänglig under dagen. Sedan dröjer det några dagar innan jag kan blogga igen, eftersom resan blir så lång.

Hmm, man kan nog inte säga annat än att jag är bra på att behålla en hemlighet! Visst blev ni överraskade?

Kommentarer
Postat av: Cro

Otroligt roligt att höra att du vågar ta ett sådant steg! Tror på dig och håller alla tummar!!!stor kram

2008-04-30 @ 17:30:32
Postat av: Maja

Tack så mycket Carolina! Ja, det är nog dags att våga lite tror jag.

2008-04-30 @ 21:14:06
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: anna

lycka till! hoppas det går bra :)

2008-05-01 @ 01:23:12
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

Oj 2 nyheter på en gång. :) Vad roligt att du ska söka. Se till att tro på dig själv. Det är klart att det kan hända att du inte kommer in, och isåfall är det ingen katastrof, men försök att tänka att du ska komma in, för då tror jag att chansen är större att man gör det. Så försöker jag tänka angående min utbildning.

2008-05-02 @ 10:18:04
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0