Påsk

Det är påsk i Serbien den här helgen. Den ortodoxa kalendern är ca tre veckor efter så även julen infaller senare. Lite konstigt, jag vet men under kommunismen firades ändå inte dessa högtider särskilt mycket. Då var det istället under nyåret som man fick paket. För att förvirringen ska bli total finns det även ett serbiskt nyår så kring juletid firar man typ allt två gånger om. Men nu är det påsk och jag fick precis nykokta ägg av min granne. När jag ska äta dem vet jag inte, jag är dessutom inte så förtjust i hårdkokta ägg. Löskokt är godast. Det känns alltid dumt att slänga mat som jag fått av andra (eller mat öht) men samtidigt ska jag väl inte behöva tvinga i mig nåt jag inte tycker om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0