Resfeber

Jag håller på att förbereda mig inför resan till Kroatien imorgon. Jag oroar mig en hel del, dels för det om biljetten som jag skrev om igår, dels för andra grejer som rör pengar och så. Dessutom är jag rädd att jag inte ska hitta från busstationen och hem till min släkting. Jag har varit i Zagreb förut men bara väldigt lite så jag har bara ett hum om hur det ser ut där. Visserligen har jag bra lokalsinne men jag oroar mig ändå. Egentligen borde jag vara rätt resvan, jag tågluffade själv för två år sedan och då hittade jag till diverse vandrarhem och liknande på egen hand. Men nu så här i efterhand förstår jag inte hur jag klarade av det. I backspegeln känns det som att det var någon annan som gjorde allt det där och inte jag.

När jag väl kommer iväg släpper förhoppningsvis nervositeten något. Usch, jag blir alltid sådan här inför en resa och jag hatar det. Men det ska så klart bli kul att åka till Zagreb också, jag har inga direkta planer för vad jag ska göra så det får jag se. Det beror lite på hur mycket släkt jag kommer träffa eller om jag kommer turista på egen hand. Jag hoppas att jag kommer ha tid att gå omkring på stan och kolla för när jag varit där vid tidigare tillfällen har jag knappt haft tid till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0