städa, diska, tvätta

Det såg förjävligt ut i lägenheten när jag vaknade idag. Kläder och grejer överallt i en enda röra. Högar med odiskad disk som belamrade köket. Efter att ha suckat tungt tog jag ett ryck och har nu både diskat och städat (och bäddat sängen!). Det ser bättre ut även om jag bara tog det allra nödvändigaste. Det är nästan så jag blir imponerad av min oförmåga att städa och hålla  det rent omkring mig. 

Jag mår mycket bättre när jag har det rent och städat men ändå kan jag inte komma igång med det.  Jag hade faktiskt MVG i hemkunskap men någon vidare bra husmor är jag inte. Alltså, jag laga mat om jag vill det men problemet är att jag tycker det är tråkigt. Det är väl för att jag bor ensam, det är hundra gånger roligare att laga mat tillsammans med andra.  Jag har i alla fall bestämt att jag snart ska baka kakor och bjuda mina grannar på. De kommer jämt med kakor och annat gott och jag får dåligt samvete för att jag inte bjuder tillbaka. Så sanna min ord, snart ska det bakas här. Jag måste komma på ett lämpligt recept först där ingredienserna finns att få tag på i Belgrad. Man har trots allt inte samma traditioner här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0