Tänk om!

Jag håller på att kolla på kartor på Zagreb nu för att få någon slags uppfattning om vart jag ska. Det verkar som att spårvagnslinjerna har ändrat riktning sedan jag var där sist. Damn it, tänk om jag kommer helt fel. Okej, jag ska naturligtvis fråga folk om det behövs men ändå. Min farmors syster (som är den jag ska bo hos) är väldigt gammal och går aldrig utanför lägenheten så jag är rädd att hon inte är helt up to date med vilken spårvagn som går hem till henne. Jag oroar mig säkert i onödan men det är sådan här jag är. Jag oroar mig också för att det inte ska gå att växla pengar från svenska pengar till kroatiska (men varför skulle inte det gå?), eller att det inte ska gå att ta ut pengar från bankomaten (återigen, varför skulle inte det gå?). Tänk om jag står där utan kroatiska pengar och utan möjlighet att ta mig hem till min gammelfaster! Nej, men varför skulle det hända, då får jag väl använda min mobiltelefon (men det kostar ju pengar...).

Ja, ni hör vad som försigår i min hjärna för tillfället. Suck, det ordnar sig nog...förhoppningsvis...kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0