Vacker kväll på landet

image92
Mina favoritbarn jagar varandra i solnedgången.

Jag hade det som sagt väldigt bra på landet.  Väldigt intensivt att hinna träffa alla som jag ville träffa bara, därför var jag rätt trött när jag kom hem. Jag hade dock tid att promenera lite och bara ta en massa naturbilder vilket jag gillar. Det känns alltid lite vemodigt att vara där, för det känns inte som att det nånsin blir bättre för folk där. Snarare sämre... ekonomiskt och så menar jag. Dessutom är alla så jäkla bittra, vilket faktiskt är riktigt frustrerande. Visst förstår jag att deras situation är jobbig men man måste väl ändå försöka se framåt. Allt tjat om hur mycket bättre allt var förr kan göra mig galen. Var allt verkligen så perfekt?

Efter mitt besök på landsbygden igår fick jag en skrämmande känsla av att de nationalistiska krafterna kommer vinna valet 11 maj. Folk är så otroligt bittra över förlusten av Kosovo (hur det nu exakt kommer bli med det, det vet väl egentligen ingen). Det är nåt jag kan ha sympati för,  men deras argumentation för hur Kosovo ryckts ifrån dem är verkligen skrämmande. Alla jag pratade med verkade anse att USA och Väst ensamma är skyldiga till att Jugoslavien splittrades och förstördes. Man kan inte höra ett uns av självkritik eller vad Serbien skulle kunna vara skyldig till. Det är hemskt sorgligt. Jag är inte heller för att Serbien ska stressa sig till ett medlemskap i EU men samtidigt känns det som enda vägen. Om radikalerna vinner valet vet jag inte vad som händer. De vill väl slå sig ihop med ryssarna antar jag, och bojkotta EU. Att de inte inser att det vore som att skjuta sig själv i foten!

Vi får se hur det går i valet, jag ska faktiskt rösta. Och jag tänker inte rösta på Serbiska radikala partiet om ni trodde det, haha. Sämt åsido så är de typ fascister.

Kommentarer
Postat av: anna

vad härligt det ser ut! skönt att du hade det bra :)

svar: hah aja jag vet hon bara dök upp! ja allaungar pratar om henne heela tiden. fattar inte grejen :P

2008-04-28 @ 18:30:00
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: anna

svar: jo jag vet att hon är gravid, men man behövr inte trycka upp brösten i ansiktet för det :P

2008-04-28 @ 21:23:04
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

Åh underbar bild!

2008-04-29 @ 13:57:11
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0