Zagreb i bilder. Del 1

image75
Här kommer då de utlovade bilderna. Tyvärr var det inte så fint väder under lördagen och söndagen då jag var inne i stan. Det regnade och hade sig en del. När jag kom dit och åkte hem var det dock soligt, passande nog.
Stan var helt död på söndagen, inte en affär var öppen. Jag antar att eftersom de är katoliker tar  de det här med vilodagen lite mer seriöst än i Sverige och Serbien. Jag vet att min mamma skulle gillat det men själv tyckte jag det var tråkigt att inte kunna shoppa någonting. Överhuvudtaget så känns Zagreb som en väldigt lugn stad, man får lite småstadskänsla ungefär även om inte staden är pytteliten. Jag föredrar Belgrad trots allt, här är det mer kaotiskt men känns på nåt sätt mer levande också.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

underbara bilder.

2008-04-15 @ 15:09:31
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0