Zagreb nästa

Jag har köpt biljett till Zagreb nu, åker på fredag för att (förmodligen) komma hem på måndag. Det ser ut att bli fint väder så det blir förhoppningsvis en trevlig semester. Det enda som oroar mig är att jag köpt en öppen returbiljett. Det bör naturligtvis inte vara nåt problem med det men det står enbart på kirylliska på biljetten. Eftersom jag redan betalat för den vill jag inte att de i Kroatien ska säga att "men det står ju på kirylliska, det förstår inte vi alltså gäller inte den här biljetten!". Jag är en väldigt nojig person som inte kan genomföra nåt i livet utan att oroa mig som fan. Men ja, i värsta fall får jag väl köpa en ny biljett, då förlorar jag bara 250 kronor. Det är inte någon katastrof (Jo, en liten sådan skulle det vara!!!). Jag är snål som sagt, skrev ju tidigare om att jag gått istället för att åka spårvagn för att spara på kupongerna. Vad gör jag då, jo river sönder två kuponger (av misstag så klart)!!!! Gah, det innebär att jag måste promenera minst två tänkta resor till för att spara in de pengarna!... Jag vet, jag är lite störd.

Måste verkligen klaga lite på att Serbien envisas med att använda det kirylliska alfabetet när det verkligen inte behövs (de använder det latinska alfabetet också). Det är så troligt icke internationellt gångbart. Om jag inte kommer kunna åka hem på min biljett så vet jag inte vad jag gör. Nu tänker ni säkert att det måste ha varit fler som köpt öppna returbiljetter på det här sättet tidigare. Men försäljaren såg verkligen jättekonstigt på mig när jag sa att jag ville köpa biljetter tur och retur. Stackars de få turister som inte talar serbiska i det här landet, de kan inte ha det lätt, folk här är extremt icke serviceinriktade.

image66
Bilden är från vägen som leder till centralstationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0