Greek

Klockan är halv tio och jag inser att jag kanske borde skriva ett inlägg. Jag vet inte riktigt vad det ska handla om dock, men det märker jag väl. Jag har precis sett två avsnitt av serien Greek, jag började titta på den på femman och nu tänkte jag försöka komma ikapp via internetkanalen. Det är en himla underhållande serie, faktiskt så att jag skrattat högt vid några tillfällen. Först tror man att det är en väldigt typisk amerikansk ungdomsserie men den har faktiskt något eget. Karaktärerna känns trovärdiga och serien känns inte spekulativ eller skandalös bara för att få uppmärksamhet av media (typ som Gossip girls OMFG kampanj).  Inga av skådisarna är kända och alla ser inte ut som fotomodeller, dessutom går serien på en liten kanal (ABC family). Jag antar att det är därför den inte fått så mycket uppmärksamhet som den förtjänar.



Fjärde avsnittet visas på söndag kl 19.00 för den som vill följa den på kanal5. 27 augusti börjar andra säsongen på ABC family.

Jag förstår inte hur jag ska kunna klämma in Greek bland alla tusen serier jag ska se i höst. Men det handlar om prioritering och tv står högt på prioriteringslistan! Dock så hamnar skolarbetet först så vi får se hur det går med allt.

Kommentarer
Postat av: anna

nej usch jag hatar det här vädret. kan inte gå ut i klänning längre utan att ha tights, jacka och hela köret. nä jag vill ha den 30gradiga värmen igen så man kan ligga på stranden hela dagarna :)



det låter som en bra idé! jag måste plugga en hel del nästa vecka, men bestäm dag ni så kan jag planera utefter det :)

2008-08-12 @ 14:54:33
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0