Hairspray

Åh, jag kan inte sluta sjunga! Och min fötter vill inte sluta dansa! Varför? Jo, för jag har precis sett Hairspray filmen (den nya alltså). Adam Shankman som dyker upp i SYTYCD ibland som domare har regisserat den och jag måste säga att han gjorde ett riktigt bra jobb. Jag vet att jag såg någon trailer för filmen när den kom men då tyckte jag det verkade lite överdrivet och dåligt, John Travolta som tjock kvinna lockade inte. Men jag måste säga att jag knappt ens tänkte på att det var en man som spelade Traceys mamma. Åh, Tracey! Gud vad naturligt Nicki Blonsky spelade henne. Har hon gjort något mer? Kanske inte jättelätt att lyckas i Hollywood när man har den storleken som hon har. Men Tracey rollen var ju som klippt och skuren för henne. Kul att se Michelle Pheiffer (eh stavning?) sjunga igen. Det är nästan så att jag vill leta fram min gamla VHS med Grease 2, haha. Gud, musikaler kan verkligen få en på gott humör. Jag kände mig riktigt seg idag men nu mår jag mycket bättre.

Lite kul att man kunde se Twitch från SYTYCD s4 i en närbild vid ett tillfälle. Jag vet att det är flera gamla SYTYCD deltagare som ska ha varit med men Twitch var den enda jag kunde se. Om någon vet ( läs Åsa/Pyggme) vilka det är och om det går att se dem så får ni gärna upplysa mig. Jag kommer säkerligen se om filmen.

Här kommer min favoritlåt från musikalen. Lite spoilig om du inte sett filmen för det är typ slutscenen (men omklippt med scener från hela filmen).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0