Liseberg

Jag var faktiskt på Liseberg igår, men bara en ganska kort stund på kvällen. En kompis jobbar där så hon fixade in mig gratis och jag fick åka några attraktioner. Det var riktigt kul faktiskt, det var så himla länge sen jag åkte någon karusell där. Vi åkte bergodalbanan (klassikern), slänggungan och en ny attraktion som hette Uppsvinget. Det lustiga är att en annan kompis pratade om den attraktionen för några dar sen och beskrev den som dödsångestframkallande. Men jag tyckte bara att det var härligt att åka den (och då har jag ändå höjdskräck), vi åkte den faktiskt två gånger i rad.

Sedan gick vi ut och drack öl. Jag drack en öl och ändå känner jag av en liten släng av baksmälla. Shit, vad är det för fel på mig? Jag tål visst inte alkohol nuförtiden. Det var väldigt mycket Way out west folk kring Järntorget sent igår kväll. Det märktes att de flesta inte var från stan. Jag blir lite avundsjuk får jag väl erkänna men samtidigt känner jag inte så mycket för att gå på konserter hela dagen. Mitt musikintresse är inte vad det en gång var.

Visst är det jobbigt när man inte har någon lämplig mat att äta och man måste gå ut och handla? Och mat är så dyrt dessutom. Fan vad allt kostar. Ingenting är gratis.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Hej vännen. Hoppas allt är bra med dig. Det blev visst så att jag gick tillbaka till blogg.se, så nu finns jag där igen.



Wayoutwest var underbart. Men det är ju verkligen konsert efter konsert, så det gäller ju att man är sugen på det. :)



Ska vi försöka ses du, jag och Anna någon dag?



Kram

2008-08-10 @ 18:35:13
URL: http://makane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0