Panik

Jag har precis fått ett informationsbrev från Ljungskiles folkshögskola där jag ju ska börja läsa om bara två veckor. Och de skriver att det alltid är hård konkurrens om praktikplatserna så det är bäst att börja söka redan nu. Söka redan nu!? Men ska vi inte få någon hjälp och vägledning i hur vi ska söka? Ska jag bara fixa det själv? Hjälp, tänk om ingen tidning vill ha mig som praktikant! Jag har lite panik just nu, ska sjävklart börja söka men jag är livrädd för att jag ska misslyckas så att skolan inte vill ha kvar mig som elev. Jag hatar att söka jobb och liknande. Det finns nog inget värre. Jag inser ju att det är nåt jag bara lära mig att bemästra, men ändå. Jag trodde på nåt sätt att vi skulle få lite tips och råd om det. Inte att vi bara skulle kastas rakt ut i verkligheten. Jag vill inte ut i verkligheten, redan nu.

Frak. jag börjar verkligen bli nervös för skolstarten nu. Jag som hade tänkt att jag skulle ägna sommaren till att förbereda mig mentalt och intellektuellt för utbildningen. Och vad har jag gjort, jo bara slappat. Jag har inte ens läst ut Chockdoktrinen av Naomi Klein (visserligen bara ett kapitel kvar) och jag har inte läst mycket annat heller. Bara lite skönlitteratur men inte den utmanande sorten. Åh, hur ska det här gå!? Jag är så jävla rädd för att jag ska misslyckas. Fan, fan fan (känner att jag måste svära lite ihopp om att det ska kännas bättre då), fan, fan fan, jävla skit. FAN!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det kommer säkert gå jättebra! Vad är det du ska läsa för något? :)

2008-08-07 @ 13:43:34
URL: http://malin90w.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Vad kul med jornalistik. Det har jag faktiskt också funderat lite på att läsa.

Det är ju inget konstigt att det känns nervöst och läskigt, så är det ju alltid när man ska börja på något nytt. Det spelar ingen roll om det handlar om skola, jobb eller något annat. Jag går i alla fall alltid runt och oroar mig en massa och undrar hur det ska gå. Och alltid tror man på det värsta. Men sedan brukar det fungera bra ändå när man väl har kommit in i det.

Lycka till i alla fall! Och lova att rapportera om hur det går. Jag håller tummarna för dig :)

Kram

2008-08-07 @ 17:12:27
URL: http://malin90w.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0