Rapport om skolstarten

Okej, då är jag alltså nyss hemkommen från första dagen på nya utbildningen. Det finns hur mycket som helst att säga om det, det är bara det att jag måste gå upp tidigt imorgon (7!! Jag upprepar: 7 på en lördag!), då vi även ska ha skola imorgon, så jag vet inte hur mycket jag orkar skriva. Det är bara lite information imorgon och vi kommer inte ha skola på lördagar i framtiden, om någon nu trodde det.

Så hur känns det då? Jag vet inte, det är lite blandande känslor och tankar. Men jag hoppas att det kommer bli bra, det känns bra att börja där och jag tror att utbildningen där är det jag behöver just nu. Det enda är mina rädslor för att inte räcka till och att misslyckas med olika uppgifter som vi får. Genom att ha pratat med en del andraårselever på skolan så vet jag att lärarna är rätt stränga och att man måste lära sig att ta konstruktiv kritik. Och jag som avskyr att ta kritik, jag klarar verkligen inte av det. Jag tar det alltid personligt och som ett tecken på att personen i fråga som ger kritiken uppenbarligen tycker att jag är en idiot. Jag är extremt känslig när det kommer till sånt. Men, vad fan! Jag får väl bli bättre på det.

En kul grej var att min grupp vann de olika tävlingar och lekar som andraårseleverna lät oss delta i. Och vi vann STORT! Yay! Jag är en riktig tävlingsmänniska så det gjorde helt klart min dag. Om jag får säga det själv så tror jag  faktiskt att min insats i tävlingen inte var helt obetydlig i sammanhanget. Det var bland annat en introtävling med vinjetter från tv-serier, inte så svårt med andra ord.

Väldigt många killar som ville bli sportjournalister. What´s up with that? När de diskuterade olika fotbollslag var det nästa så att jag hade på tungan att jag faktiskt är rätt insatt i konståkning. På nåt sätt känns det som att det var bra att jag inte öppnade munnen i den diskussionen...

Jag ska gå upp SJU imorgon! Shit, hur ska det gå? Bäst att ställa klockan med en gång.  Godnatt!

Tillägg: När jag tänker efter måste jag nog snarare gå upp vid sex-tiden...

Kommentarer
Postat av: anna

låter som en bra dag ändå, klart dte är blandade känslor i början men dte kommer gå fint :) jobbigt med skola en lördag men det kommer gå bra!

2008-08-23 @ 00:44:02
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0