Sexistisk tv-serie?

Jag är lite mindre orolig för det där med praktikplats idag. Har ringt lite samtal och även om inget är klart än känns det inte helt hopplöst. Men jag vill inte skriva mer om det nu när jag inte vet säkert hur det blir.

Jag har tittat en hel del på Californication de två senaste dagarna. Axelmusic bjöd på fraktavgiften i förra veckan och jag kände mig tvungen att köpa nåt, jag kunde dock inte komma på  vad jag ville ha vilket ledde till att jag impulsköpte Californication boxen. Jag ångrar mig väl inte direkt men samtidigt  vet jag inte riktigt om serien är nåt för mig. Är den inte lite sexistisk? Jag tycker Hank inte gör så mycket annat än ligger med tjejer som är hälften så gamla som han. Men serien har ändå en del ganska bra kvinnoroller, dottern och exfrun är inte så där ensidigt porträtterade. Serien är inte som Entourage där tjejerna inte är något annat än sexobjekt till de (extremt) grabbiga (fula) killarna. Den serien har jag lagt ned för länge sedan men Californication har något som faktiskt är riktigt bra. Den är riktigt välskriven och faktiskt rätt rolig. Även om jag inte helt kommit fram till  vad jag tycker angående sexismen. Lite synd att det bara är halvtimmesavsnitt bara, boxen går åt i en farligt snabb takt.

Måste säga att jag är rätt avundsjuk på alla som är på Way out west i helgen. Varför är inte jag där? Jag vet inte, jag hade först  tänkt gå men sen dök snåljåpen i mig upp i full skepnad och jag kunde inte med det. Det hade dock varit kul. Nästa år så! Det är visserligen vad jag sa förra året också.... Men ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0