Skolstarten närmar sig...

Jag har haft huvudvärk större delen av dagen så jag har inte orkat skriva nåt, och igår hann jag inte för jag hade lite olika ärenden. Frakking jävla åska-i-luften-väder, mitt huvud klarar inte av det! Jag känner alltid av lufttryck (eller var det nu är)och när det är kvavt.

Skolstarten närmar sig. Det känns som när jag skulle börja i 6:an (ny skola) eller i gymnasiet. Förväntansfull men nervös. De första veckorna i 6:an var jag överlycklig för att jag trivdes så bra i min nya skola och klass. Faktum var att den känslan höll i sig rätt länge. I gymnasiet tog det inte mycket mer än en vecka innan jag insåg att gymnasiet inte var så där fantastiskt som jag hade hoppats på.

Saker jag är rädd för:
  • Att mina klasskamrater är dryga, otrevliga, själviska eller tråkiga. Men hellre tråkiga och snälla än spännade och elaka. Faktiskt, jag känner inte för att lära känna folk som inte är trevliga. Dryga människor kan vara roliga att iakta från håll men som vänner vill jag inte ha med sådana människor att göra.
  • Att jag inte ska förstå allt tekniskt som vi behöver lära oss och att jag inte ska klara av utbildningen.
  • Att jag ska bli utslängd. Inte för att jag kommer vara stökig eller nåt. Haha, jag är praktiskt talat en lärardröm som alltid har skött mig. Det har med den där rädslan av att jag inte ska klara av de uppgifter som jag får. Men det har hittills aldrig hänt så varför skulle det hända nu? Jag har alltid varit sån dock, som tror att jag kommer få underkänt när jag alltid får bästa betyg. Men jag lovar, det är inte bara snack, jag tror verkligen alltid på det värst tänkbara scenariot. Jag tror aldrig att jag ska klara av någonting. Shit, jag behöver verkligen bättra på mitt självförtroende.
  • Att jag har haft en alldeles för lång period av att inte ha varit särskilt aktiv vilket kommer leda till att pressen av att behöva funka i ett nytt krävande sammanhand kommer bli för jobbig för mig, vilket kommer leda till att jag kommer bli jävligt stressad och må dåligt.

Saker jag ser fram emot:
  • Att jag äntligen får ha något att göra om dagarna (har haft en alldeles för lång period av att inte göra nåt) och utbilda mig i det som jag vill jobba med i framtiden.
  • Att utmanas och förhoppningsvis utvecklas mycket som människa (även om det låter klyschigt) och som blivande journalist.
  • Att få lära känna nya människor och förhoppningsvis få nya vänner.
  • Att få lära mig nya saker och ha roligt medan jag gör det. Att det ska bli kul, helt enkelt!
  • Att få vara kreativ igen och känna att jag faktiskt kan göra nåt med mitt liv.

Kommentarer
Postat av: anna

det är alltid lite pirrigt och nervöst innan mans ka börja i en ny skola med ny utbildning och sådär. men det kommer säkert gå jättebra! :)

2008-08-19 @ 20:00:32
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0