Tjejen med radioröst

Nu är första riktiga skoldagen avklarad. Jag överlevde i alla fall, det är väl bra så. Nej, men en förkylning som dök upp igår gjorde inte direkt min nervositet mindre. Vi har två projektdagar mån och tis där journalisttvåorna fungerar som mentorer.Idag hade min grupp radio och vi skulle göra två nyhetssändningar, samt ett magasinsprogram. Jag skulle göra den första nyhetssändningen tillsammans med en kille, alltså typ i stil med Ekots nyheter som är varje timme på SR. Det gick väl trots allt okej i slutändan men det var vägen dit som var jobbig. Det var verkligen sjukt stressigt att få klart allt i tid och så hade vi en massa teknikstrul på det också. En sak som är jobbig är att jag måste vänja mig vid att använda Mac-datorer. Alltså, jag kände mig som en gammal tant som aldrig suttit vid en dator tidigare, så dålig var jag för att jag är så ovan vid Mac (jag är ovan vid stationära datorer öht, de går ju inte att skriva på!). 

Men själva nyhetssändingen var faktiskt riktigt kul! Tekniken är precis den samma som på Sveriges radio så det kändes som på riktigt trots att det bara var skolan som kunde lyssna till det. Ungefär som när David Silver gjorde radio i gamla bevvan, om någon minns det. Det var faktiskt flera som sa att jag hade en väldigt bra radioröst och det var ju kul att höra. Det kan nog bero på att jag sällan blir nervös för att tala inför folk och så, jag tycker mest sånt är kul. Om jag har bra och förberett material alltså, annars är det ju skitjobbigt. Men nu behövde jag ju bara läsa upp ett skrivet manus och det var ändå inte så farligt. Fast vår nyhetsändning skulle egentligen varit 20 sekunder längre än vad den blev, men det berodde inte bara på mig så det är väl sådant som händer.

Imorgon ska vi göra tidning istället. Jag är riktigt nervös men jag får väl ta en dag i taget antar jag.

Förkylningen är inte så farlig tror jag. Det verkar inte så, men jag ska dricka honungsvatten nu och ta alla mina mediciner (är man uppvuxen med en hypokondriker till far så har man en ordentlig medicinlåda hemma), det ska nog göra mig helt frisk, hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

verkar ha fungerat att kommentera andra gången du försökte. :)

2008-08-26 @ 18:58:03
URL: http://makane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0