Tragik på Järntorget

Jag har haft en bakfylledag idag. Lite pinsamt eftersom jag inte drack mer än två glas vin igårkväll... Hmm, jag är visst rätt lättpåverkad. Annars var det trevligt att sitta på ett uteställe på Linnégatan en varm sommarkväll. Fast innan dess var det värsta händelsen på Järntorget som jag blev vittne till. Vi satt några stycken och pratade på en bänk utanför Burger King när inte mindre än fyra polisbilar dök upp! Det är tydligen nåt som händer inne på Burger King (jag känner att jag måste skriva i presens nu). Alla runtomkring oss blir lika nyfikna och folk kikar in genom fönstret (Väldigt skamlöst jag vet, men min kompis var faktiskt en av dem. Men wtf, det är rätt mänskligt att vara nyfiken även om det är hemskt att man intresserar sig så när nåt tragiskt händer). Efter en stund kommer en polisman ut och häller vattnet över ansiktet. Först tänkte vi att någon kanske spottat på honom men efter att han aldrig vill sluta hälla vatten över ögonen inser vi att det nog snarare är frågan om tårgas. När min kompis tittade in genom fönstret såg hon två nakna ben ligga på marken (alltså hon såg bara benen skymta fram bakom några stolar). Vi blev rädda att någon var medvetslös eller död. Men så verkar inte vara fallet, efter en stund dras en ung tjej ut av flera polismän. Hon spottar mot en polis och sparkar men annars verkar hon vara ganska lealös. Jävligt obehagligt att se på, hon var förmodligen drogpåverkad. Efter en stund dras en kille ut på liknande sätt. Usch, det var verkligen läskligt samtidigt så var det på nåt sätt lite spännade också. Och det får en verkligen att tänka över hur äckligt det är att man vill stirra på personer som är med om något jävligt tragiskt på det här sättet. Det är rätt intressant. Vad är det som gör att människan vill titta på människor som egentligen borde få lämnas helt ifred. Typ som när man tittar på sjukt överviktiga människor i någon freak dokumentär på tv. Varför är det så fascinerande?

Tv4 kom och filmade men de hade inga journalister med sig. Jag har försökt hitta någon tidning som bevakat det som hände, för jag vill gärna veta vad det faktiskt var frågan om. Men hittills har jag inte kunnat hitta någonting.

Kommentarer
Postat av: anna

men shit vilken dramatik! fast det är ju lite spännande att se ändå hehe

2008-08-02 @ 13:16:01
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0