Ett litet blogginlägg

Fick tillfällig lust igen att besöka bloggsfären.

Jag blev medlem på you tube för någon vecka sen och jag tycker det är så roligt vilka videor de tror att jag skulle tycka om. Som jag får rekommenderade alltså. Den här videon t ex, vad fick de att tro att jag skulle gilla det? Det är väl inte direkt dåligt, om jag hade förstått alla orden hade jag kanske tyckt om det ännu mer. För er som inte orkar klicka på länken så kan jag säga att det är fransk hip hop, om det är på skämt eller allvar kan jag inte svara på.

För cirka tio år sedan fick jag någon konstig idé att jag skulle börja lyssna på fransk hip hop. Jag tyckte det lät coolt att säga att jag lyssnade på det, lite lagom obskyrt så där. Men det orkade jag naturligtvis aldrig göra. Jag var ju en pop/alternativ/hippie/vänster tjej och orkade inte ändra på för mycket i min image, eller vad man ska säga. Nu häromdagen fick jag en liknande tanke när jag tittade på MTV african music awards. "Afrikansk hip hop, det borde man ju lyssna på!", tänkte jag. "Fan, vad coolt!". Vad fånig jag är som fortfarande vill vara lite svår och oförutsägbar. Typ att jag vill lyssna på nåt som folk inte förväntar sig. För alla utom you tube då... De förstår minsann vem jag är, haha.

God jul och gott nytt år! Förvänta er inget nytt inlägg på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0