7 sanningar

Jag har visst blivit utmanad av Makane i sin blogg om att berätta 7 sanningar om mig själv. Så här kommer det, hade naturligtvis kunnat skriva om helt andra saker också. Samtidigt var det faktiskt riktigt svårt att komma på något bra att säga. Det beror också på hur pass ärlig jag ska vara också... 

1. Jag kan vara extremt lat när det gäller hushållssysslor. Jag diskar ofta inte på flera dar och när det inte finns några rena tallrikar längre kan jag be någon annan (läs mamma eller pappa) att diska åt mig.  Jag kan låta saker mögla i kylskåpet och sen kan jag inte med att slänga det utan måste be mamma göra det.

2. Jag är en otroligt känslig människa. Om jag är gråtfärdig kan jag inte kontrollera det och kan då gråta ordentligt (alltså värsta bölandet) offentligt. Det hände ända upp i gymnasiet.... Jag hatade det så klart (jag gjorde ju bort mig) men är jag ledsen eller upprörd för nåt så kan jag verkligen inte tränga bort det. I och för sig har jag märkt att det oftast händer när jag har pms...
 
3. Jag har kort stubin och kan snabbt bli skitarg. Dessutom är jag faktiskt ganska långsint. Men det är inte för alla människor jag visar detta utan det gäller mest min familj. Om jag är på dåligt humör har jag extremt svårt att dölja detta utan det märks tydligt när jag är sur.  

4. Jag tror alltid det värsta om allt. Tänk om- scenarion är förmodligen mina vanligaste tankar. Katastroftankar är nåt jag ägnar mig mycket åt också. Jag tror att det mesta kommer gå åt helvete, även när det gäller småproblem. 

5. Jag är rätt opretantiös. När jag var yngre försökte jag kanske vara lite pretto och titta på konstnärliga filmer och liknande. Men numera är jag öppen med att jag gillar tuggummi-pop från 90-talet, konståkning och Eurovision song contest.  

6. Jag är tv-beroende. Det har jag i princip alltid varit, har alltid fastnat vid tv:n och följt serier slaviskt. Sedan jag upptäckte tv-land.se har det hela blivit mer seriöst ( inte minst var det underbart att upptäcka att jag inte var ensam om detta intresse). Mina högst älskade ägodelar är så klart mina dvd-boxar (bl a Buffy, Veronica mars och Angel). 

7. Jag har dåligt tålamod. När datorn krånglar eller liknande vet jag inte till mig av frustration. Jag hatar när det går onödigt långsamt och svär som bara den när det händer (oftast skriker jag också eller halvgråter så frustrerad blir jag)

Okej, då har jag antagit utmaningen. Egentligen skulle man visst utmana sju nya vänner också men jag känner nästan ingen som bloggar så jag struntar nog i det.  


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Skulle precis gå in och säga att du var utmanad, men du hann före mig. Har inte haft så mycket tid på nätet under helgen. Så nu är filmfestivalen slut för den här gången. Alltid lite sorgligt. Vilken var den bästa filmen du såg?

2008-02-04 @ 08:26:23
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0