Across the universe

Denna underbara film såg jag igår på filmfestivalen. Det är en musikal med enbart Beatles-musik. Se den om ni har möjlighet för den är fantastiskt bra. Det är en kärlekshistoria i grunden men politiska händelser under 60-talet har också en stor betydelse. Många små detaljer och referensr  till Beatles var också en viktig faktor i att göra denna film så bra. Vad som var imponerande var dels musiknumrerna som var fantastiska men framförallt hur man lyckas inkorporera Beatles texter till att berätta en historia. Riktigt bra gjort var det och rent visuellt är filmen görsnygg. Jim Sturgess i den manliga huvudrollen sjöng fantasiskt bra liksom många andra. Julia Taymor (regissören) var på plats efter visningen och berättade om filmen. Rätt coolt att se henne på riktigt. Hon är ju en kändis liksom. Nä, jag skämtar bara men jag kommer i faktiskt ihåg henne när hon var med på Oprah i USA inför premiären av Frida. Hon är tydligen kompis med Salma Hayek och Bono och det är ändå rätt häftigt. Jag blir ganska lätt starstruck.

Jag kan verkligen rekommendera denna film. Tillsammans med franska Love songs är detta det bästa jag sett på festivalen iår. Across the universe har svensk distribution men jag vet inte när den har premiär.

Kommentarer
Postat av: anna

svar: haha ja smaken är verkligen som baken :) jag tyckte att de svarta strumpbyxorna var lite det som gjorde outfiten så snygg. vitt och svart ihop är grymt :)

2008-02-01 @ 13:00:10
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

Ojdå, här hade du visst svarat på frågan jag ställde i inlägget högst upp. Nåja. ;)

2008-02-04 @ 08:34:21
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0