Är jag en slacker?

Jag har börjat inse att jag nog är en slacker egentligen. Så här skriver wikipedia om vad en slacker är " En typisk slacker karaktäriseras av ett statiskt, oentusiastiskt uppträdande som manifesteras i ett uppenbart avsaknande av att "ta tag" i saker. Denna avsaknad av motivation representeras ofta av arbetslöshet eller en anställning som kräver minimal ansträngning." Okej, riktigt allt stämmer inte in på mig. Jag är bara en slacker i perioder när jag inte måste ta tag i saker. När jag gick i skolan var jag superambitiös och jag tar alltid jobb på största allvar. Men jag skulle ändå inte ha något emot att leva ett slacker-liv. Vara allmänt ointresserad på jobbet och bara göra nåt om jag absolut måste, titta på enorma mängder tv (det gör jag ju redan) och surfa resten av tiden. Det vore livet det!, hehe, eller inte. Det kanske är för att jag är så inne i Jpod just nu att jag tänker på det här.

Eller så är det för att jag har dåligt samvete för allt jag inte tar tag i så jag försöker ursäkta mitt beteende med pseudopsykologiska slacker-förklaringar. När jag tänker efter är jag inte alls någon slacker. Jag är bara i en down-period just nu när jag inte har någon lust att vara effektiv. Ja, så måste det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0