Argbiggan på plats i Belgrad

Det här är ingen stadig internetuppkoppling. Huset mittemot har trådlöst bredband som går att komma åt i ett hörn (!).  Jag sitter på golvet, inte allt för bekvämt. Vi pratade med ett bredbandsbolag idag men de sa att det dröjer minst 15 dagar innan jag kan få internet till lägenheten. 15 dagar!, hur ska jag överleva den tiden!!!!! Det här internetet är långsamt så jag kan knappast ladda ner tv. Våran tv här i lägenheten visar dessutom en dålig bild. Huuuuäh, jag måste ha tv ju.

Jag borde inte klaga egentligen, vädret här i Belgrad är toppen. 18 grader och sol! Det är bara det att min pappa går mig minst sagt på nerverna och vi bråkar typ hela tiden. Därav rubriken Arbiggan.... Jag blir arg för minsta lilla, vet inte riktigt vad det är med mig. Men pappa påverkar alltid mig i den riktningen. Det är ju fritt fram att svära på svenska här också, hehe. Har använt rätt grova svärord ute på gatan.

Det har blivit dyrare här i Serbien så tyvärr blir det svårare för mig att leva billigt. Tanken är ju att jag ska klara mig utan någon inkomst. Får se hur det går med det. Tur att jag har en del pengar undanlagda och att min föräldrar är rätt generösa. Ja, ja, allt blir säkert bra. Bara jag får mer pålitiligt internet kommer allt vara frid och fröjd.


Kommentarer
Postat av: Li

Hej hej du, glömde ringa o säga hej då, men nu är du ju framme i alla fall, och det är ju bra. Du får tillfället i akt att vara ute mycket nu när du inte har så mycket tv att titta på, det verkar ju underbart med 18 grader, här är det fakiskt 10 idag, iallafall på min termometer, men det blåser jättemycket som vanligt. Hoppas du får det bra nu då, jag ska titta in
här så ofta jag kan , men det vore trevligt med lite klassiska vanliga brev oxå, som vi gjorde sist du var där. Kram kram:)

2008-02-27 @ 14:26:26
Postat av: Maja

hej li! Det är jättefint med fint väder men jag måste undvika att vara ute i solen pga. min acnemedicin som jag tar. Då kan jag få något slags toxiskt eksem som jag helst vill undvika. Men, men, man ska inte klaga på fint väder. Om du skaffar skype så kan vi tala i telefon över nätet. Jag har det och jag låter som en rymdvarelse ungefär, bara därför skulle det vara värt att skaffa det. Hehe. Men lite klassiska brev ska nog gå att ordna, vykort
om inte annat. Kram

2008-02-27 @ 15:04:15
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: anna

gud vad kul att höra från dig! låter hur härligt som helst med 18 grader och sol :D segt med internet, men det löser sig ju. du får titta ifatt TV sen hehe.
jobbigt att du blir så irriterad på din pappa, men jag vet precis hur det är. hoppas det blir bättre :)
ha det så bra där borta! kram

2008-02-27 @ 16:52:27
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

titta här fanns ju ett inlägg. :D Jobbigt att du bråkar så mycket med din pappa och att priserna gått upp. Men sol och 18 grader låter vansinnigt härligt. Hehe, roligt att du måste sitta i ett litet hörn. Hoppas de fixar det snabbare än på 15 dagar, men det är ju tur att du har lite nät iallafall, även om det är långsamt. Roligt att du redan är på nätet iallafall, trodde det skulle dröja några dagar. KRAM

2008-02-27 @ 16:59:12
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0