Att göra i februari 2008 - lista!

Gud, jag har rätt tråkigt nu alltså. Men jag kommer mig ändå inte för att göra något, eller snarare kontakta någon. Jag är så seg och tar hundra år på mig att komma igång om dagarna. Jag sover alldeles för mycket och när jag väl går upp kan jag ändå inte vakna. Det är inte det att det inte finns saker som jag borde göra för det finns en fullproppad lista på sådant. Men jag är bra på att skjuta upp saker och det finns alltid nåt på internet eller tv:n som distraherar mig och får mig att slösa bort ännu en dag på oväsentligheter. Fuck it, jag skriver en lista på saker jag behöver ta tag i. Eftersom det bli publicerat här i bloggen är det officiellt något jag måste följa. Listan börjar gälla imorgon, lite måste jag väl ändå få skjuta upp? 

Att göra i februari 2008.
1. Röja bland alla mina inflyttade grejer (det är totalt kaos här hemma), rensa bort saker jag inte vill använda och skänka det till Myrorna eller Emmaus. 
2. Måla om i mitt flickrum (det är mörkblått, nåt jag tyckte var snyggt när jag var 16 men inte längre).
3. Kontakta min kusin som jag inte känner för att fråga om han har några lämpliga jobbkontakter i Serbien.
4. Kolla upp volontärarbete i Serbien. 
5. Kolla upp stipendier för utlandsvistelser. 
6. Boka biljett till Serbien och komma iväg så jag inte fastnar här som en stor deg. 
7. Börja läsa skönlitteratur igen och faktiskt läsa ut böcker. Jag behöver förbättra mitt ordförråd.
8. Se till att dvd:n och videon till tv:n här hemma blir installerade samt ändra inställningarna för digitalboxen (digitalövergången suger!).

Så nu har jag skrivit en lista, det känns redan bättre. Åtta punkter ska jag väl klara, jag slipper ju plugga i alla fall. Det kanske inte ser ut att vara så mycket att fixa men jag är en sådan person som tycker att alla småproblem är jättejobbiga och jag hatar verkligen att behöva att ta tag i saker. Vill helst att mamma ska ta hand om allt men hon anser visst att jag är vuxen nuförtiden. Körkortet skulle jag också börja tänka på. Men wtf, nåt man man väl kunna skjuta upp på framtiden?   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0