Brazil

När man har tråkigt är Youtube en bra vän i nöden. Jag tänkte länka till Jugoslaviens bidrag i ESC 1990. Varför inte?, det är ju schlagerdags här i Sverige så. Jag vara bara 5 och ett halvt år när det här gick i tv men jag minns det mycket väl. Jag tror faktiskt att den här låten gick som nummer ett (det var det året Carola vann, ni vet). Låten är inte så bra men kläderna är verkligen underbara på ett kitsch-sätt. Jag gillar kitsch, att se på alltså, det är inget jag klär mig i. Det roliga är att jag tyckte det var skitsnyggt när jag var liten. Hehe, men barn har väl egentligen ingen smak. Det var första gången jag såg det här klippet sedan jag var liten. Då såg jag det desto mer, vi spelade alltid in ESC och jag och min syster tittade på det om och om igen. Jag hade visst inget liv på den tiden heller. Haha

Brazil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0