Ceca

Denna serbiska sångerska (uttalas tsätsa) är fruktansvärd på många sätt. Hon är väldigt porrig även om det inte syns i det här klippet (det här är en gammal video, nu är hon skönhetsopererad och ser 20 år yngre ut). Hon sjunger sexistiska texter och värst av allt, hon var tidigare gift med krigsförbrytaren Arkan (numera död, han var kriminell också). Jag borde inte gilla henne men jag gör det ändå. För att det är så mycket serbiska landsbygden för mig, det behöver inte just vara Ceca men låtar som den här hör man överallt på många håll på Balkan. Man förs in i rätt sorts stämning direkt.

Jag håller på och bli rätt pepp för min flytt nu, det ska bli kul att åka dit! I Belgrad spelar man dock inte sån här musik som för urbana västsinnade stadsbor står för nationalistiskt skräp. Och det är det väl också. Men jag känner så mycket folk som lyssnar på det här och jag tycker själv att musiken har sin charm, även om det är banalt. Lyssna själva och se vad ni tycker. Och kan man gilla musik/artister som står för nåt man ogillar? Det är frågan det.

Ceca - Ja jos spavam u tvojoj majici

Titeln betyder för övrigt, jag sover fortfarande i din t-shirt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0