Douglas Coupland

Jag hade lite tråkigt ooch visste inte riktigt vad jag skulle blogga om så jag googlade lite fakta om Douglas Coupland. Han är tydligen gay (enligt wikipedia i alla fall), det hade jag ingen aning om. Det är nästan aldrig några homosexuella karaktärer i hans böcker men det behöver han så klart inte skriva om bara för att han är gay. Jag älskade hans böcker för några år sedan men tröttnade efter Alla familjer är psykotiska som jag tyckte var lite överdriven. Nu när jag är väldigt inne i nya boken Jpod får jag lust att läsa de böcker som jag missat. Dessutom har jag börjat kolla upp fakta om Jpod som tv-serie. Att döma av hemsidan ser det lovande ut. Karaktärerna ser ungefär ut som jag hade föreställt mig, Douglas Coupland är en av upphovsmännen och producenterna till tv-serien vilket också bådar gott. Snygg hemsida förresten, som verkligen passar stilen i boken/tv-serien. Den kanske spoilar lite om man absolut inte vill veta nåt. Och jag gillar bakgrundsmusiken på den också. Alltför få hemsidor har musik på, vilket är synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0