Firefox, fel avsnitt och ögoneksem

Jag har gått över till Mozilla Firefox. Jag vet inte riktigt vad fördelarna är än annat att det verkar gå fortare än Explorer. Men jag hoppas att jag ska märka positiv skillnad. Dock så gick det inte att kolla statistik på blogg.se utan att behöva installera Adobe flash eller nåt sånt och av någon anledning misslyckades det så jag gick in på IE igen och då funkade det utmärkt.

Jag råkade ladda ner samma avsnitt av Damages två gånger.  Jag hade slängt det innan och hade dålig koll på vilka avsnitt jag redan sett. Sjukt irriterande för det tog rätt lång tid att ladda ner (ibland går det fort att ladda ner, ibland tar det mördande lång tid). Jag behöver snabbare och mer tillförlitligt internet!!!! I alla fall så blev jag så arg på mig själv att jag tvingade mig själv att se avsnittet en gång till som straff.  Kanske inte så mycket till straff, det är en underhållande serie men jag hade inget behov av en repris. 

Jag såg en engelsk film igår. Trångt i kistan (death at a funeral) och den var riktigt rolig. Som en ganska mörk fars. Alan Tudyk från Firefly var med och spelade engelsman, lite konstigt att höra honom i den dialekten men jag tyckte han klarade sig rätt bra. 

Slutligen till sista punkten i min rubrik. Jag sov dåligt inatt och mina ögon är svullna, dessutom har mina ögoneksem kommit tillbaka. Jag har inte haft det på flera år och nu vågar jag inte använda den salva som hjälper då jag använder en annan medicin just nu mot acne. Det kan knappast vara en slump att eksemen kommer tillbaka samtidigt som jag behandlar mina finnar. Jag borde kanske ringa hudläkaren och fråga hur jag ska göra. I vilket fall som helst så känner jag mig jävligt ful just nu. Gah, det suger att ha hudproblem. Jag hoppas verkligen att medicinen ska hjälpa mot finnarna för jag är jävligt trött på att ha ungdomsfinnar vid 22. Dessvärre har jag anlag för detta. På bilden till höger syns det inte för där är jag sminkad och det är inte direkt närbild men jag har en del finnar. Jag ser dock inte ut som Mikael Tornving måste ha gjort när han var ung. Det är inte så att jag har finnar i hela ansiktet, förmodligen är det inte ens ärrbildande men det är ändå mer än vad som är friskt eller vad man ska säga.

Heh, vad kul min blogg vara just nu. Ja ja, man inte vara underhållande jämt. Ibland måste man få klaga lite också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0