GG, Chuck och asociala Maja

Jag bloggar mycket hellre än städar så här kommer ett inlägg till. Jag har precis tittat klart på Gossip girl,  jag har nu sett alla producerade avsnitt. Det var först mot de sista avsnitten som jag fastnade rejält, nu vill jag verkligen ser mer och det NU! Men det är ju en såpa och det har det där beroendeframkallande i sig. Jag tycker fortfarande att det mest är ett ytligt nöje men ett välproducerat ungdomsdrama säger man väl aldrig nej till.

Nu är det Chuck som kommer här näst. Får se hur mycket tv jag kan se ikväll när vi har gäster. En grej jag har märkt av att titta på tv mycket är att man blir lite asocial. Eller jag kan bli det i alla fall. Varför träffa folk när man kan se ett nytt avsnitt av sin favoritserie liksom.  I somras när jag hade Buffy-maraton på några veckor blev jag faktiskt besviken de få dagar det var fint väder för då kunde jag ju inte stanna inne och titta på Buffy, Spike och de andra. Jag har alltid varit sådan att jag hatar när folk ringer om jag tittar på något program jag vill se. Då kan det hända att jag säger det att "jag ser på tv, jag ringer dig sen".  En del tycker det är otrevligt och det är det kanske men jag vill inte att nåt ska komma emellan mig och mitt favoritprogram. Alla dessa asociala drag kan ju i alla fall ursäktas med att jag är tv-beroende.  Man kanske får besöka anonyma tv-missbrukare en vecker dag, AT, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: anna

kul att du sett klart alla GoG avsnitt nu :) det blir verkligen riktigt bra mot slutet. skönt att det kommer fler avsnitt sen :)

2008-02-12 @ 16:38:41
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Maja

Vet du hur många avsnitt det kommer sen? Först läste jag 9 men sen stod det 5-6 nya avsnitt nånstans. Är det någon som vet säkert hur det blir?

2008-02-12 @ 17:29:10
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: anna

jag tror det ska bli 22 avsnitt allt som allt. det är vad jag har läst i alla fall. vilket ju innebär att det är 9 st kvar. hoppas verkligen det stämmer :)

2008-02-12 @ 18:04:12
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

Klart man blir irriterad när någon stör när man ser på tv-serier! men det finns många som inte förstår storheten i det. som bara tycker det är ett tidsfördriv. Oj vad de missar mycket... ;)

Jag har bara läst 22, men jag skulle kunna tänka mig att strejken gjort att säsongen kommer bli kortare. Men jag har som sagt bara hört att det ska bli 9 till, så det är bara att längta.

2008-02-13 @ 13:15:55
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0