Godmorgon bloggen

Klockan kanske närmar sig elva men jag känner mig rätt nyvaken. Satt och tittade på reprisen av melodifestivalen till klockan ett inatt. Jag är lite känslig och  behöver egentligen gå och lägga mig mycket tidigare.  Ville inte  sova bort hela förmiddagen, så här är jag nu - trött.  Jag hade nog överlevt utan den deltävlingen men det blir som en tvångstanke "Måste se melodifestivalen" för att det är tradition liksom. Sedan är det ju underhållande tv också men det är en annan sak. Gud vad jag hatar Lasse Lind, måste bara säga det. Härligt att han inte gick vidare i deltävlingen. Han är så jobbig och skriver halvfåniga texter och låtar. Dessutom stör jag mig på honom som person. Han verkar gillar sig själv jävligt mycket liksom.

Andra generation måste jag ju nästan gilla, musik från min pappas hemtrakter kan jag inte säga nej till. Kul att Otis, som jag gick i samma skola och orkester som, var med i bandet. Konstigt att se honom mima till trumpet när det är saxofon han spelar (han är jätteduktig, tror han går på musikhögskolans musikerlinje). Allt är ju bakgrundsljud och de får bara vara sex  personer på scenen men de kunde väl haft rätt instrument  med i alla fall. Det var väldigt länge sen jag träffade Otis men jag har ett starkt minne från 9:an då han gav mig en röd ros på alla hjärtans dag. Det var bara ett skämt för han skrev på kortet att det var från Jesus (the one and only) men ändå...Det var gulligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0