HBO

Jag har en lång lista över serier jag ska börja se när jag får snabbare internet. Av en slump såg jag en promo för en ny miniserie på HBO (John Adams) och jag tror jag måste lägga till den på listan. Jag brukar inte se på miniserier för längre tv-serier brukar vara bättre, men jag gillar historiska dramaserier och de är oftast korta. Amerikansk historia är kanske inte det jag finner mest intressant men Laura Linney är med och hon brukar vara fantastiskt bra. Måste kolla upp Big Love också, har länge tänkt se den på SVT men de segade ju sig som bara den och nu kommer jag inte vara hemma när den har premiär i april. Ärligt talat SVT, är nästan 3 år efter den amerikanska premiären verkligen godtagbart? Svar nej.

Det var annars länge sedan jag såg på nåt från HBO. Six feet under älskade jag men Sopranos är lite överskattat, tycker jag. Även om det så klart är en kvalitetsserie. Carnivále är en HBO-serie folk, jag har förtroende för, säger är helt fantastiskt bra. Det finns bara 24 avsnitt då HBO valde att lägga ner den. Skulle vara väldigt bra om jag kunde låna den på dvd så slipper jag ladda ner allt. Har en ganska lång nedladdningslista vid det här laget. Hoppas verkligen att det bredband jag kan få i Belgrad är snabbt, och billigt. Jag kommer vara i nöd av det.

Förresten så är Jpod av Douglas Coupland en alldeles underbar bok, både tänkvärd och underhållande. Rekommenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0