Hej igen

För några timmar sen när jag var ute på internet funkade bara tv-land och inget annat. Skumt. Nu kan jag som tur var blogga igen. Att jag bråkar med min pappa hör inte till ovanligheterna, tyvärr. Vi har alltid haft en sådan relation men han har andra fördelar, ställer alltid upp för mig och så. Dessutom åker han hem om några dagar och då kommer jag säkert sakna honom, haha. Så länge han är här, blir det lite som semester. Sedan måste jag ta itu med min tillvaro och ordna nåt att göra om dagarna. Men det tar vi då.

Det verkar dock som att jag inte kan få något snabbt internet i det här landet. Det verkar inte finnas snabbare internet än några MB per sekund. Störande, jag som tänkt börja ladda ner hur mycket som helst. Hade sett fram emot det. Jag måste erkänna att jag blev mer än lovligt ledsen över detta besked . Hur ska jag klara mig utan tv, liksom. Det är ju min livlina, när allt annat känns jobbigt finns det i alla fall något bra program att se på. Det låter tragiskt, jag vet men när jag inte vet hur det kommer bli i övrigt här i Belgrad kändes det extra viktigt med ordentligt internet. För då vet jag liksom att jag klarar mig. Men jag ska inte ta ut allt i förskott, det är möjligt att det går att ordna. Men det kanske helt enkelt är så att Serbien inte byggt ut bredbandsnäten (eller hur det nu funkar) på samma sätt som Sverige.?Jag känner mig lite dum som tog för givet att det skulle gå att ordna snabbt internet. Jag som aldrig tar något för givet annars.

Ja ja, allt blir säkert bra i slutändan. Det är en viss omställning att ha rest också, det är alltid så mycket nya intryck på en gång att man blir väldigt trött. Och lättirriterad. Det gäller både min pappa och mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh jobbigt med internet, hoppas det fixar sig okej iaf så du kan blogga lite och va på tv-land :)

ja jag älskar verkligen bloc party! kan inte bestämma vilken skiva som är bäst, båda är riktigt bra! :)

2008-02-28 @ 06:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0