Internetproblem

Jag vet att jag är tjatig om mina internetproblem här i Serbien men jag är lite besatt av det och kan inte sluta tänka på det. Det är klart att det här landet har haft helt andra förutsättningar än Sverige att man inte kan förvänta sig samma standard som där. Men ändå, det är irriterande. Det är obekvämt att sitta på golvet och blogga. Jag skriver fel hela tiden. Just i denna sekund fick jag en insikt, hmm ganska mycket i det här landet är i nuläget olöst, som Kosovofrågan och själv kan jag med att gnälla över att mina internetmöjligeter är rätt dåliga.  Ilandsproblem så det stinker om det. Gud, jag blir alltid sådan här när jag är utomlands, kan typ  inte tänka på något annat än hur fantastiskt Sverige är.  Det är väl en annan form av hemlängtan antar jag även om jag inte direkt längtar hem.

Om cirka två veckor ska jag kunna få ett stadigt internet och det snabbaste som finns är 5 mb/s, vilket är helt okej. Problemet är bara att det inte går att få det obegränsat, jag har bara ett visst antal MB per månad och sen stänger de av det. Ganska värdelöst, det kommer väl ta fem minter innan jag går över gränsen. Men går man bara och betalar direkt så sätter de på det igen, det är alltså inte uppdelat på vanliga månader. Det finns ett alternativ som är obegränsat bredband men då är hastigheten betydligt lägre. Jag vet inte vilket som är bästa alternativet men jag får väl pröva det första och se om jag inte behöver springa och betala hela tiden.

Jag skulle gärna skriva mer men jag får ont i ryggen av det så jag måste sluta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0