Kallt

Jag fryser så. *huttrar* Det här gamla huset är så jäkla kallt. Det spelar ingen roll om jag tar på mig skitmycket kläder (jag sover t o m med raggsockar). I'm still cold. Värst är det så klart om fingrarna så jag drar mig faktiskt lite för att skriva. Läsa blir jag också kall av. Grejen är att mamma och jag är väldigt olika när det gäller temperatur och hon tycker snabbt att det blir för varmt om man sätter upp värmen. Huset är dock kallt i sig så det är hon som dragit vinstlotten. Jag funderar faktiskt på att dricka lite sprit för att få upp värmen. Herregud, vad är detta, Sibirien?, där man dricker vodka för att hålla sig varm.

Jag skulle aldrig klara av att bo i Norrland eller någon annanstans där i norr. Jag har i och för sig träffat på norrlänningar i Gbg som hävdar att det känns kallare här för att det är mer fuktigt och blåsigt. Men jag svårt att tänka mig att det stämmer. Hellre noll-gradigt och regn än 30 minusgrader och sol.  Faktiskt så tycker jag det.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0