Lista

Jag lånar en lista att fylla i om mig själv från Makanes blogg. Tog bort en del kategorier som jag inte fann så intressanta om mig själv. Om det här är intressant för någon annan vet jag inte men jag hade inget bättre för mig så...

1. När gick Du upp i morse?
09.30
2. Diamanter eller pärlor? Pärlor
3. Senaste filmen Du såg på bio? Belle epoque på filmfestivalen. Annars var det Förtrollad.
4. Vad åt Du till frukost? Två bröbitar, samt lite förmiddagsfika någon timme senare.
5. Favoritprogram på TV? Oj, det finns mycket det. Favoritserier genom tiderna är: Six feet under, Veronica Mars, Buffy the vampire slayer, Dead like mer, Firefly m fl. Av det som går på vanlig tv  just nu så är jag nyfiken på Fredrik Lindström nya program om vad en människa är.
6. Vilket är Ditt andranamn?  Hmm, vill jag avslöja det? Det är frågan. Jag har två mellannamn och det ena är Sofia. 
7. Favoritmat?
Mustig östeuropeisk husmanskost. Men jag gillar det mesta.
8. Vilken mat gillar Du inte?  Jag äter som sagt det mesta, men för tillfället är jag räligt trött på pasta.
9. Favoritchips?  Sourcream and onion
10. Favoritskiva för tillfället? Rilo Kiley, Under the Blacklight
11. Vilken bil kör Du? Har inte ens körkort, så ingen.
12. Favoritmacka? Jag är inte så där jätteförtjust i mackor.
13. Vilka mänskliga karaktärsdrag kan Du inte med? Shit, jag vet inte. Men vissa människor stör jag mig gruvligt mycket på utan att egentligen veta varför. Översitteri klarar jag inte av. Besserwissrar är jobbiga, dessvärre är jag lite sån själv...
14. Favoritklädsel? Klänning, strumpbyxor och stövlar. Kofta utanpå det.
15. Drömsemestermål? Nånstans vid havet, spelar inte så stor roll var. Fast Indien skulle vara kul att besöka. Och Afrika, och Sydamerika...
16. Favoritklädmärke? Asså, jag gillar kedjorna och har inte direkt någon favorit. H&M, Indiska och åhlens kan man liksom lita på, och så är det billigt.
17. Vart vill Du dra dig tillbaka? Det har jag inte tänkt på. Ligger långt fram i tiden.
18. Var är Du född? I Göteborg
19. Favorittid på dagen? Ungefär så här dags, från 18.00-22.00
20. Favoritsport att se på? Konståkning! Samt stora evenemang, typ OS.
21.  Vad ville Du bli när du var liten? Skådespelerska, sångerska, artist, frisör. Ja, allt möjligt.
22.  Favoritdag i veckan?  Torsdag
23. Har Du syskon?
Ja, en storasyster som är ett antal år äldre än mig.
24 Vilken ringsignal har du på din mobil? En stressande och ettrig signal som kom med mobilen.
25. Känsla Du känner just nu? Lite trött av att hållit på den här listan. Annars inget särskilt, jag känner mig ändå ganska glad för tillfället. Jag ser fram emot min flytt till Belgrad om en vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0