Mikromat

Min mamma har börjat experimentera med mikromat, först sockerkaka som gräddades på fyra minuter (det såg ut som rymdmat men smakade gott) och nu håller vi på att göra Janssons frestelse i mikron. Det blir spännande att se hur det funkar. I vilket fall som helst har jag börjat röja lite nu och även om det är mycket jobb kvar känns det bra att ha börjat. Okej, det blir mycket tjat om min mamma här i bloggen men hon är den människa jag träffar allra oftast nu när vi är sambos, så det är väl naturligt. I alla fall så fick hon mig att göra någon slags yoga/morgongymnastik imorse för att jag skulle få igång energiflödet i kroppen. Jag var ju som vanligt seg och orkeslös. Det funkade nog för jag blev lite mer energifull men jag har alltid varit så skeptisk till hennes alternativa metoder (tai-chi, meditation och diverse örter och liknande) att jag oftast avfärdar det som flum.  Fysisk aktivitet och träning är naturligtvis bra för kroppen men jag har extremt svårt för att motivera mig själv till att börja träna. Man måste vilja det själv och det vill inte jag. Hade jag varit  överviktig hade jag kanske mer sett poängen med det, men nu är jag inte det.

Kommentarer
Postat av: anna

yoga är så jäkla skönt! höll på med det jämt förrut. tycker det är så avslappnande och skönt :)

2008-02-10 @ 15:30:44
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0