Nåt roligt.

Hmm, jag skrev ju sist att jag skulle återkomma om det hänt nåt roligt. Det har väl inte hänt så mycket sen sist, jag har sett ett avsnitt till av Gossip girl och det var underhållande. Men det brukar det å andra sidan alltid vara. Bara två avsnitt kvar nu till strejkuppehållet. Men det ska tydligen bli 9 avsnitt till i april/maj. Jag längtar faktiskt. Jag har å aandra sidan mycket annat att se också, efter GG så blir det nog Chuck. Jag måste se Terminator-filmerna snart så jag kan börja titta på Sarah Connor Cronicles också. Jag behöver min dagliga dos av Summer Glau, damn it! Jag ser henne å andra sidan varje dag för jag är en stolt ägare av en Serenity-plansch. Haha, jag är verkligen en nörd.  Ni har väl sett den alldeles för tidigt nedlagda serien Firefly med efterföljande film Serenity? Om inte så tycker jag ni borde kolla upp det!

Det börjar sjunka in att jag snart ska flytta till Belgrad. Även om jag är nervös så känns det väldigt spännande. Hoppas verkligen att det blir bättre den här gången än sist. När jag bodde där sist var jag så osäker och i början kunde jag knappt prata serbiska (rättare sagt, jag vågade knappt försöka). Det går mycket bättre nu med det.  Det var dessutom första gången ensam  långt borta från min familj och vänner. Nu är jag mer van vid det och det kommer förhoppningsvis inte blir så stor omställning.  Jag lärde inte känna så mycket vänner när jag bodde där sist och det är mest det jag är orolig för - att det kommer bli tråkigt socialt. Men i sådana fall har jag i alla fall mer glädje av internet än vad jag hade sist. Då hade jag bara mailkontakt med folk. Det är en avsevärd skillnad nu, med bloggen och tv-land. Jag kommer förhoppningsvis inte ha tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0