Ny musik

Hade egentligen tänkt stänga av datorn nu men ett litet sista inlägg kan jag väl skriva. Jag har under flera år varit så trött på musik. Jag har inte upptäckt ny musik och knappt lyssnat på sånt jag gillat tidigare. Tröttheten har väl delvis berott på hur jag har mått men också för att jag fick en överdos av musik genom att gå i musikklass och på musiklinjen. Efter sju år med musik varje dag i skolan blev det till slut bara ångest av det. Jag hatade alla jävla jazznördar i min klass och även om det inte var den musiken jag lyssnade på (eller spelade, jag spelar ju mest klassiskt), smittade det av sig på annan musik också. Jag tröttnade helt enkelt.

Men nu har jag äntligen börjat längta efter att uptäcka ny musik och nya artister. Just nu lyssnar jag på Rilo Kiley (under the blacklight) och det är väldigt bra faktiskt. Jag har många gånger tänkt att jag skulle kolla upp henne men det har inte blivit av. Jag tycker det påminner lite om Neko Case som jag nyligen börjat lyssna på och det är ju inte fel.

Sedan var jag faktiskt inne på perez hiltons skvallerblogg idag. Jag tycker egentligen inte att den är så rolig att läsa men jag hade inget bättre för mig. Han tipsar faktiskt om musik han gillar och fick mig att lyssna på New buffalo, som var väldigt indie men bra! Bra att jag äntligen lärt mig ladda ner också, innan köpte jag bara skivor och det är såpass dyrt att jag inte gjorde det så ofta.

Imorgon ska jag hämta min biljett till Serbien. Yay, det närmar sig och det känns faktiskt spännande. Även om jag är rädd och nervös också, skulle varit konstigt annars förresten. Jag kan inte göra nåt utan att oroa mig i hundra år innan.

Jag måste verkligen köpa mig en digitalkamera innan jag åker. Jag vill ha det! Det är knappast billigare i Belgrad. Men jag känner samtidigt inte för att lägga ut så mycket pengar. Jag kommer förmodligen inte ha någon inkomst på väldigt länge. Men det får gå, det är enkelt att leva billigt i Belgrad. Mat och sånt är jättebilligt och det är ju det viktigaste! Jag kommer i alla fall inte svälta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0